Inclestarea Regilor - seria Cantec de Gheata si Foc 2

George R. R. Martin
2008
Laura Bocancios
Inclestarea Regilor  - seria Cantec de Gheata si Foc 2 de George R. R. Martin  -Carti bune de citit

"Noaptea se lasă şi acum veghea mea începe. Nu se va sfârşi până la moarte. Nu-mi voi lua soţie, nu voi avea pământuri, nu voi zămisli copii. Nu voi purta coroane şi nu voi câştiga glorie. Voi trăi şi voi muri la locul meu de veghe. Sunt sabia din întuneric. Sunt păzitorul de pe ziduri. Sunt focul care arde frigul şi lumina care aduce zorile, goarna care-i trezeşte pe cei adormiţi şi sunt scutul care păzeşte ţinuturile oamenilor. Îmi dăruiesc viaţa şi onoarea Rondului de Noapte, pentru noaptea aceasta şi pentru toate nopţile ce vor veni."
    Într-un timp în care ameninţarea iernii şi a ororilor de dincolo de Zid sunt mai acute decât niciodată, cele Şapte Regate sunt sfâşiate de luptele pentru Tronul de Fier, iar totul va deveni o "încleştare a regilor", în urma multiplelor autoproclamări. Singurii care nu sunt decât de partea apărării liniştii rămân fraţii Rondului de Noapte, conştienţi fiind că "dacă Zidul va cădea vreodată, toate focurile se vor stinge." Este foarte dificil să selectezi un anumit aspect al cărţii pe care să-l declari preferat, pentru că ai parte de o lectură atât de cuprinzătoare şi de "stufoasă", încât nu te poţi opri numai la o parte din întreg. Surprinde în continuare grija pentru amănunte a autorului, astfel că ţi-e imposibil să nu simţi că faci parte din decor. Scenele de violenţă abundă în acest volum, iar magia îşi va face simţită prezenţa mai mult decât în "Urzeala Tronurilor".
    Personajele bine conturate din volumul anterior vor cunoaşte o evoluţie, astfel că pe unele le vom ierta, pe altele le vom detesta şi mai mult ca în "Urzeala Tronurilor", iar altele ne vor oferi surprize plăcute în cadrul acţiunii. Vom înţelege că măreţia sufletului nu are nimic de-a face nici cu frumuseţea fizică, nici cu apartenenţa la o casă regală, iar onoarea, loialitatea şi moralitatea dispar într-o clipă, îngenunchiate de interesul personal. În continuare, titlul capitolelor poartă numele câte unui personaj, parcă pentru a te avertiza la ce să te aştepţi de la acel capitol. Ponderea unui personaj sau a altuia nu vor da măsura importanţei lui, dar acţiunile tuturor vor fi analizate individual, pentru a fi mai apoi împletite în tabloul general. Personal, mi-au captat din nou atenţia întâmplările prin care trece Arya, şi, urmând cu sfinţenie cele învăţate de la "maestrul de dans", va înţelege că "Teama taie mai adânc ca sabia", astfel că, sub ochii noştri, se va contura o neînfricată fiică a Nordului, demnă de numele Stark. Umbra personajelor dispărute în volumul anterior va plana asupra acţiunilor celor prezenţi, astfel că nu le vom simţi lipsa, dar cititorul va găsi indexul personajelor de la finalul cărţii extrem de util, pentru a se putea orienta în "marea distribuţie".
    "Încleştarea Regilor" este o carte care nu are nevoie de recomandare, mai ales după ce ai citit deja "Urzeala Tronurilor". Este o carte despre oameni, despre ambiţie, despre maturizarea forţată la vârste extrem de fragede, despre o lume pe care mulţi dintre noi nu o pot nici măcar visa, darămite să trăiască în ea, sau , mai bine zis, să-i supravieţuiască.

Urzeala Tronurilor - seria Cantec de Gheata si Foc 1 de George R. R. Martin  -Carti bune de citit
Iuresul Sabiilor  -  seria Cantec de Gheata si Foc 3 de George R. R. Martin  -Carti bune de citit
Festinul Ciorilor - seria Cantec de Gheata si Foc 4 de George R. R. Martin  -Carti bune de citit