Prizonierii Timpului

Michael Crichton
1999
Prizonierii Timpului de Michael Crichton  -Carti bune de citit

"Călătoria în timp este imposibilă.(...) Conceptul însuşi de călătorie în timp este lipsit de sens, din moment ce timpul nu curge. Faptul că noi credem că timpul trece este numai un defect al sistemului nostru nervos - este ceea ce ni se pare nouă în realitate, timpul nu trece, noi trecem. Timpul este invariabil. Pur şi simplu este. De aceea trecutul şi viitorul nu sînt nişte zone separate(...). Şi din moment ce trecutul nu este o poziţie, nu poţi călători spre el.(...) Suntem cu toţii conduşi de trecut, deşi nimeni nu înţelege acest lucru. Nimeni nu recunoaşte puterea trecutului.(...) Dar, dacă vă gândiţi puţin, vă daţi seama că trecutul a fost întotdeauna mai important decât prezentul. Prezentul e ca o insulă coraliferă ce se ridică deasupra apei, dar este construită peste milioane de corali morţi care se află dedesubt şi pe care nu îi vede nimeni. În acelaşi fel, lumea noastră de fiecare zi, este construită peste milioane şi milioane de evenimente şi decizii care s-au petrecut în trecut."
    Cum se poate descrie "Prizonierii Timpului"? O frumoasă lecţie de istorie medievală camuflată într-un thriller de cea mai bună calitate. Este o carte ce va încânta un public pretenţios şi larg pentru că împleteşte scenarii futuriste cu cavalerismul medieval, neuitând nici manevrele corporatiste conjugate cu cruzimea vremurilor de mult apuse, pigmentate pe ici pe colo cu detalii tehnice nu chiar atât de SF, şi, poate cel mai important lucru, păstrând acel "neastâmpăr" al posibilului.
    Subiectul se înscrie în tradiţia cărţilor despre teleportare, salturi în timp, universuri paralele, o tradiţie ce ne-a oferit lecturi incitante ( "Jumper. Oriunde, Oricând", "Trilogia Cercului", "Soţia călătorului în timp"), tradiţie izvorâtă tocmai din dorinţa umană de a experimenta aceste fenomene, însă "Prizonierii Timpului" ne va oferi mai mult: o galerie de personaje potrivit creionate pentru rolurile lor, un cadru ideal atât pentru trecut, cât şi pentru prezent, şi o dozare perfectă a suspansului, astfel încât îţi va fi extrem de dificil să te desparţi de carte odată ce ai început-o.
    Pentru cei ce tânjesc după o carte bine scrisă, echilibrată şi satisfăcătoare din toate punctele de vedere, "Prizonierii Timpului" va fi alegerea firească.

<<
  • Orasul de Sticla (seria Instrumente Mortale 3) de Cassandra Clare  -Carti bune de citit