Miercuri, respiram

Ioana Chicet-Macoveiciuc
2016
Miercuri, respiram de Ioana Chicet-Macoveiciuc  -Carti bune de citit

" Eu mă gândeam cât de repede se pot schimba lucrurile când oamenii sunt oneşti cu ei înşişi. De multe ori trăim de parcă am fi într-un film regizat de alţii. Mergi la un serviciu care nu-ţi mai place de mulţi ani. Stai într-o casă care te sufocă. Păstrezi relaţii cu oameni cu care nu mai ai nimic în comun. Rămâi alături de un partener care nu te mai iubeşte, care nu te mai inspiră, pe care nu-l mai iubeşti, care nu te mai respectă. Pentru că preţuieşti foarte mult confortul. Pentru că ţi-e lene şi frică să faci schimbări. Pentru că ţi-e teamă de ce urmează. E nevoie ca unul dintre voi, altcineva decât tine, să facă un pas curajos. Să-şi asume că va fi privit ca un nemernic, ca un nebun. Să spună el: Gata, nu mai pot aici, în casa asta, în relaţia asta, cu acest serviciu. Nu mă mai simt bine, vreau să respir alt aer. Va urma, desigur, un val de uimire şi de ură. Nu vrei să recunoşti că el a făcut ce trebuia să faci tu de mult."
    Am constatat că atunci când întâlneşti o carte ce-ţi face sufletul să vibreze, devine mult mai dificil să poţi transmite mesajul potrivit, care să capteze esenţa celor închise între paginile sale.  "Miercuri, respirăm" este genul acesta de scriere. O poveste impresionantă de viaţă, o viaţă autentică, nu "cosmetizată", în care personajele principale îşi joacă genial rolurile, permiţând cititorului să facă parte integrantă din lumea lor, romanul de faţă se transformă aproape într-o cronică a noilor începuturi, un elogiu al sintagmei "Punct şi de la capăt.". Voit sau fortuit, protagonistele îşi vor scrie scenariul vieţii lor viitoare sub privirile cititorului surprins, entuziasmat şi amuzat, pe alocuri, de toate întâmplările la care ia parte.
    Redată la persoana I, prin perspectiva Mirunei, liantul care uneşte cu un fir nevăzut personajele, povestea şi poveştile celor şase femei te vor convinge încă de la primele pagini, dorindu-ţi să le cunoşti mai bine, să empatizezi cu stările lor şi să te gândeşti cum ai reacţiona tu în locul lor.
   Stilul proaspăt, jucăuş pe ici-colo şi discursul literar lejer, frumuseţea îmbinării cuvintelor şi, mai ales, măiestria transmiterii emoţiilor, fac din "Miercuri, respirăm" un "must read" categoric.

<<
  • Slujitorii Regelui (seria Femeia Pirat 1) de Mireille Calmel  -Carti bune de citit