Alchimistul - seria Secretul nemuritorului Nicholas Flamel

Michael Scott
2007
Emanuela Soimaru
Alchimistul - seria Secretul nemuritorului Nicholas Flamel de Michael Scott  -Carti bune de citit

"Seminţia Străbunilor există. Era formată din fiinţe care erau oameni la înfăţişare şi zei după puterile pe care le deţineau. Ei stăpâniseră planeta cu zeci de mii de ani înaintea apariţiei acelei rase inferioare, numită de ei oameni sau omenire. Cei din perioadele preistorice sau antice îi veneraseră pe străbuni ca demoni sau ca zei, dând naştere în timp unor mitologii sau credinţe întemeiate pe o zeitate unică sau pe un panteon."
    Lectura acestei cărţi te va introduce într-o lume obişnuită la prima vedere şi totuşi... Doi adolescenţi vor deveni "captivi ai împrejurărilor şi ai evenimentelor", fiind prinşi în vâltoarea unor întâmplări peste puterea lor de înţelegere, şi, mai ales, ce ajung să depăşească graniţele realului şi posibilului.
    Sunt în istorie anumite personaje ce au stârnit controverse şi au "învolburat" minţile celor cu imaginaţie bogată, astfel că în jurul lor s-a brodat o aură de magie şi mister. Vom cunoaşte în paginile acestei cărţi trei dintre aceste personaje: Nicholas şi Perenelle Flamel şi doctorul John Dee. Nu este prima oară când citim despre ei, şi categoric nu va fi nici ultima oară. Cu toate acestea asistăm în acest volum la noutatea prezentării celor doi faimoşi alchimişti în tabere opuse, cu scopuri diferite, obiectul disputat de cei doi fiind reprezentat de "Codex", sau "Cartea Profetului Avraam", un manuscris investit cu puteri magice şi "cuprinzând incantaţiile care-i alungaseră pe Străbuni în Tărâmul Umbrelor, el nu le ignora nici pe cele care i-ar fi putut aduce oricând înapoi." Vom înţelege că, de fapt, soarta celor doi fraţi gemeni, Sophie, caracterizată de verbul "a gândi", poate ca trimitere la semnificaţia numelui ei (Sofia -înţelepciune), şi Josh, caracterizat de verbul "a face", stă şi sub semnul predestinării, pentru că toate întâmplările sunt profeţite în paginile "Codexului": "Va veni o vreme când Cartea va fi luată...şi omul Reginei se va alia cu Corbul...Atunci Străbunii se vor ivi din Umbre...şi nemuritorii trebuie să-i antreneze pe muritori. Cei doi care sunt ca unul şi unul care este ca toţi."
    Este o carte frumoasă, parcă o culegere de legende îmbinate cu măiestrie, o carte dinamică, aventuroasă şi care abundă în informaţii interesante. Şi dacă cititorul se va întreba cum de se ajunge ca soarta omenirii să depindă de doi tineri obişnuiţi, în aparenţă, va primi şi explicaţia într-o frază pe cât de concisă, pe atât de veridică: "Marile transformări sunt întotdeauna provocate de acţiunea unui singur om."

Magicianul - seria Secretul nemuritorului Nicholas Flamel de Michael Scott  -Carti bune de citit

<<
  • Elixirul Vietii (seria Ucenicia lui viktor Frankenstein) de Kenneth Oppel  -Carti bune de citit