Codul lui Da Vinci

Dan Brown
2011
Adriana Badescu
Codul lui Da Vinci de Dan Brown  -Carti bune de citit

"Sophie, orice religie din lume are la bază "adevăruri" fabricate. Aceasta e însăşi definiţia credinţei - acceptarea unor lucruri pe care nu le putem dovedi, dar despre care ne imaginăm că sunt adevărate. Fiecare religie îl descrie pe Dumnezeu prin intermediul metaforelor, al alegoriilor şi al hiperbolelor, de la anticii egipteni până la dascălii şcolilor teologice de astăzi. Metafora  e o modalitate de a ajuta mintea umană să înţeleagă neînţelesul. Problemele apar atunci când începem să credem efectiv în propriile noastre metafore."
    Dincolo de controversele pe care le-a stârnit, "Codul lui Da Vinci" este o carte de excepţie. Modalitatea de a concepe subiectul, plecând de la legendele mesajelor ascunse în operele lui Da Vinci, trecând prin rigiditatea Bisericii în ceea ce priveşte "adevărurile" şi punctând suficiente fapte reale, documentate solid, l-a adus pe Dan Brown în fruntea celor mai valoroşi autori ai genului. Şi de această dată se păstrează structura scrierilor anterioare, iar galeria de personaje va fi creată cu aceeaşi măiestrie ca şi până acum. Dinamismul thriller-ului de calitate îl vom regăsi şi aici, dar, de departe, plusul îl va reprezenta alegerea subiectului şi transformarea lecturii într-o adevărată aventură a descoperirilor. Cititorul va trăi emoţia demolării de mituri şi credinţe alături de profesorul Robert Langdon şi Sophie Neveu, fiind prins, alături de personaje, în lupta dintre două societăţi mai mult sau mai puţin secrete: Opus Dei şi Prioria din Sion, asistând la ritualuri halucinante, decriptând mesaje ascunse în operele de artă şi căutând răspunsuri în minunate clădiri istorice.
    Prin apariţia romanului "Codul lui Da Vinci", Dan Brown "aruncă piatra" ce va tulbura apele şi ne va forţa să privim dincolo de adevărurile binecunoscute, să trecem peste aparenţe şi să înţelegem că lumea în care trăim nu este atât de simplă pe cât credem, ci ascunde mistere fascinante şi teribile în acelaşi timp.

Cărţi scrise de acelaşi autor:

Fortareata digitala de Dan Brown  -Carti bune de citit
Conspiratia de Dan Brown  -Carti bune de citit