Soldat si Dragon (seria Odiseea Dragonului 2)

Timothy Zahn
2009
Alexandru Maniu
Soldat si Dragon (seria Odiseea Dragonului 2) de Timothy Zahn  -Carti bune de citit

Aventura galactică a lui Jack Morgan, a dragonului său simbiot, Draykos şi a unchiului virtual, Virgil, continuă şi în acest volum. Deşi crescut după principiile unchiului său, Jack dovedeşte că este mai mult decât un hoţ şi un escroc, astfel încât salvarea shontinilor şi a k`dailor devine şi cauza sa, nu numai a lui Draykos. În aceste condiţii, cititorul va fi introdus în lumea mercenarilor plătiţi, şi va constata că lipsurile pot determina oamenii să facă lucruri reprobabile, cum ar fi să-şi vândă copiii pentru a fi instruiţi ca soldaţi. Acţiunea întregii cărţi devine şi mai zbuciumată în clipa când tinerii recruţi sunt prinşi în iureşul luptei, după doar câteva zile de pregătire. Jack, înrolat pentru a obţine informaţii, va constata că onoarea de războinic nu este cea pe care o propăvăduieşte Draykos, şi că, indiferent de partea pe care ar alege-o, tot nu va fi cea dreaptă: "Acum realiza că nu existau tabere bune şi rele. Fiecare armată îşi urmărea propriile interese meschine. Cei care deţineau cu adevărat mina, că erau parprini sau agriţi, nu mai contau, ar fi pierdut indiferent de rezultatul luptei. De când începuse mascarada asta, Draykos îi tot dăduse cu soldaţii care erau pavăza celor neajutoraţi. Era curios să afle ce avea de zis acum bardul-războinic."
    "Soldat şi Dragon" este o carte fermecătoare, tinerească şi dinamică, o carte pe care am citit-o pe nerăsuflate. Este o carte despre onoare, despre loialitate, despre prietenie şi despre nevoia noastră, a tuturor, de a avea, din când în când, pe cine să ne bazăm.
    "Odiseea Dragonului" este o serie care pare să evolueze frumos, cu un ritm alert şi un limbaj plin de umor, iar formarea tânărului Jack este secondată şi de formarea lui Draykos, pentru că amândoi învaţă, se modelează, consolidându-şi atât "eul", cât şi prietenia atipică. Nu putem decât spera că vom citi cât mai curând şi următoarele volume ale seriei, al treilea anunţat fiind "Sclav şi Dragon".

Hot si Dragon (seria Odiseea Dragonului 1) de Timothy Zahn  -Carti bune de citit

<<
  • Razbunarea Asasinului (vol. 1,2) - seria Trilogia Farseer 3 de Robin Hobb  -Carti bune de citit