Sub aceeasi stea

John Green
2013
Shauki Al-Gareeb
Sub aceeasi stea de John Green  -Carti bune de citit

"- Va veni o vreme, am spus eu, când vom fi cu toţii morţi. Cu toţii. Va veni o vreme când nu vor mai fi oameni rămaşi care să-şi aducă aminte că ar fi existat vreunul şi că specia noastră ar fi făcut vreodată ceva. Nu va mai fi rămas niciunul să-şi amintească de Aristotel sau de Cleopatra, darămite de tine. Tot ceea ce noi am făcut şi am construit, şi am scris, şi am gândit, şi am descoperit va fi uitat, iar toate astea - am făcut un gest cuprinzător - vor fi fost în zadar. Poate că  vremea asta se apropie sau poate că e la milioane de ani distanţă, dar chiar dacă vom supravieţui prăbuşirii sistemului nostru solar, tot nu vom supravieţui pentru vecie. A existat o vreme înainte ca organismele să fi avut conştiinţă şi va exista un timp şi după aceea. Şi dacă inevitabilitatea uitării omeneşti te îngrijorează, eu te încurajez s-o ignori. Dumnezeu e martor că aşa fac toţi ceilalţi."
    O carte de o frumuseţe rară, în care cuvintele pătrund direct în sufletul cititorului, "Sub aceeaşi stea" este un autentic "must read" al tinerei generaţii. Cu umor, autoironie, furie, emoţie, frustrare, personajele îşi trăiesc povestea, o poveste nu tocmai "perfectă" pentru că... "Lumea nu este o fabrică de îndeplinit dorinţe". Îşi poartă destinele ca pe o armură şi, în ciuda întregii situaţii, ne oferă o lecţie despre cum trebuie trăită viaţa la maximum.
    Nu poţi să nu vibrezi la iubirea dintre Hazel Grace şi Augustus Waters, o relaţie ludică dar şi profundă, o scânteie într-o lume cenuşie. Cred că ceea ce  impresionează absolut la această carte este perspectiva autorului extrem de convingătoare asupra cancerului, atitudine deloc melancolică şi supusă, împreună cu ideea de a găsi o lumină până şi în cel mai negru întuneric. Pare greu pentru cel care nu a fost pus în situaţia personajelor noastre ...
    "Sub aceeaşi stea" este o carte profund umană, despre "supraoamenii" zilelor noastre, cei ce nu pleacă fruntea niciodată, în ciuda încercărilor. O carte despre frumosul ce răsare din cea mai neagră disperare, o carte despre destinul implacabil şi, mai ales, o carte despre tineri eroi ce luptă pentru a-şi îndeplini dorinţele într-o viaţă ce se scurge prea repede pentru ei, încercând să lase o urmă a trecerii lor, un semn pe nisipul măturat neîncetat de valurile mării.

<<
  • Grimpow de Rafael Abalos  -Carti bune de citit
  • Razbunarea Asasinului (vol. 1,2) - seria Trilogia Farseer 3 de Robin Hobb  -Carti bune de citit