Escrocheria

Mary Higgins Clark
2004
Lidia Grădinaru
Escrocheria de Mary Higgins Clark  -Carti bune de citit

"Vaccinul miraculos nu era decât rodul imaginaţiei lui debordante şi al desăvârşitei arte de a convinge. Îi înşelase pe toţi aceşti oameni care investiseră atâţia bani în compania lui, adesea economiile de-o viaţă sau toate bunurile. Bineînţeles că ei speraseră în primul rând să facă bani, dar nu puţini credeau şi că investiţia lor avea să facă din vaccin o realitate."
    În urma a ceea ce pare o escrocherie de proporţii, o mulţime de oameni rîmân fără economiile de-o viaţă. Astfel jurnalista Marcia DeCarlo, Carley, este implicată în investigarea circumstanţelor ce au dus la dispariţia lui Nicholas Spencer şi la prăbuşirea companiei de cercetări medicale a acestuia. Beneficiind atât de determinare cât şi de şarm, Carley va reuşi să descurce iţele complicatei poveşti şi să păstreze tensiunea lecturii la cote ridicate.
    Autoarea ne va delecta cu detaliile fiecărui decor în parte, însă punctate, fără a slăbi ritmul, ci pentru a ajuta cititorul să pătrundă în lumea descrisă. "Escrocheria" este un thriller pe care îl citeşti cu plăcere, o carte scrisă într-un stil interesant şi oarecum diferit, care te surprinde mai ales prin dubla intrigă, cea a dispariţiei magnatului şi povestea lui Ned, un bărbat cu probleme psihice ce investeşte în acţiunile companiei lui Spencer. Paginile redate la persoana întâi, de către Carley, alternează cu cele din perspectiva lui Ned, astfel că lectura îţi va aduce o dublă satisfacţie, privind prin ochii jurnalistei pe de-o parte, şi pătrunzând şi în lumea interioară frământată a lui Ned, pe de alta.
    Finalul neaşteptat vine ca o perfectă încununare a unei acţiuni extrem de concentrate şi tensionate, ce te va ţine prizonierul lecturii.

<<
  • Diavolul din manuscris de Nathaniel Hawthorne  -Carti bune de citit