Initiatul

Robert Finn
2006
Lucia Ostafi-Iliescu
Initiatul de Robert Finn  -Carti bune de citit

"Cred că oamenii fac lucruri tâmpite în viaţa lor personală pentru a compensa răul pe care şi-l fac când sunt la serviciu. Fiinţele umane n-au fost făcute să-şi petreacă zilele în nişte cubiculumuri.(...)
    -Sufletul omenesc este mai mult plastic decât elastic, declară Banjo emfatic.(...) Dacă îl striveşti şi apoi îi dai drumul, va încerca să se întoarcă la vechea lui formă, dar ceea ce-i rămâne e de fapt amprenta vizibilă şi murdară a unei mâini străine. De fiecare dată când încerci să te schimbi, pentru a te adapta unui loc, chestia asta te marchează."
    Un artefact antic chinezesc, supranumit Markerul Medicinal şi o colecţie de documente străvechi, ce se pare că ar conţine "instrucţiunile" de utilizare a Markerului, îi va aduce în aceeaşi aventură pe David Braun, investigator pentru o firmă de asigurări şi Susan Milton, specialistă în antichităţi. Misteriosul artefact devine motivul unui val de violenţe la care vom lua parte prin intermediul paginilor dinamice şi tensionate. Dacă în descrierea relaţiei celor două personaje principale vom sesiza o uşoară stângăcie, mai ales la nivelul dialogurilor pe alocuri nesigure, intriga nu va avea de suferit şi povestea în sine te va captiva, la fel ca şi dimanismul lecturii. Descrierile echilibrează frumos naraţiunea, personajele sunt conturate cu grijă, iar misterul ţi se va dezvălui treptat, pentru a-ţi menţine interesul alert.

<<
  • Incredibil (seria Micutele Mincinoase 4 ) de Sara Shepard  -Carti bune de citit
  • Paladinul sufletelor (seria Blestemul Chalionului 2) de Lois McMaster Bujold  -Carti bune de citit