Regina Sudului

Arturo Perez Reverte
2012
Dragos Cojocaru
Regina Sudului de Arturo Perez Reverte  -Carti bune de citit

"Cărţile sunt porţi care te poartă spre libertate (...) Cu ele înveţi, te educi, călătoreşti, visezi, îţi imaginezi, trăieşti alte vieţi şi o înmulţeşti pe a ta de o mie de ori.(...) Şi astfel, Teresa descoperi că ceea ce nu era altceva decât un obiect inert din cerneală şi hârtie căpăta viaţă atunci când cineva îi întorcea paginile şi îi parcurgea rândurile, proiectându-şi acolo existenţa, gusturile, virtuţile şi viciile. Iar acum avea certitudinea a ceva ce abia întrezărea la început(...) aceea că nu există două cărţi la fel, pentru că niciodată n-au existat doi cititori la fel. Şi că fiecare carte este, ca fiecare fiinţă omenească, o carte unică, o poveste unică şi o lume aparte."
    Într-adevăr "Regina Sudului" este o poveste unică desfăşurată într-o lume aparte, a traficului de droguri şi a violenţei. O poveste unică prin personajul principal, Teresa Mendoza, originară din Mexic, aparent fragilă, dar care refuză să se lase înfrântă de viaţă, ajungând astfel să stăpânească lumea din care nici nu ar fi trebuit să facă parte.
    Este o poveste despre reinventarea sinelui, despre verticalitate chiar şi într-o lume a infracţionalităţii, despre fragilitate sufletească, bine ascunsă într-un înveliş dur şi tăios. Fraze puternice, substanţiale, personaje minunat ilustrate, limbaj pe alocuri violent sau "colorat", potrivit perfect decorului dur şi acţiunii, introspecţii, analiza dedesubturilor lumii drogurilor, toate acestea le vei găsi în paginile acestei cărţi, care-ţi va stărui în minte multă vreme după ce îi vei parcurge paginile.

<<
  • Alb - Fantastica Urmărire (seria Trilogia Cercului 3) de Ted Dekker  -Carti bune de citit
  • Reflex ( seria Jumper 2 ) de Steven Gould  -Carti bune de citit