Sanctuarul - seria Avalon

Marion Zimmer Bradley
2007
Laura Bocancios
Sanctuarul - seria Avalon de Marion Zimmer Bradley  -Carti bune de citit

"Am simţit cum începi să gândeşti, să te întrebi şi să te îndoieşti. Îndoiala este duşmanul magiei. Noi învăţăm să facem asemenea lucruri ca să-i uimim pe oamenii obişnuiţi cu minuni şi miracole sau ca să ne păzim când suntem în pericol. Dar trebuie să înveţi (...) că nu este bine să faci minuni doar de dragul de a-i uimi pe cei neiniţiaţi. Chiar şi pentru a te feri de primejdii, trebuie să faci cu prudenţă lucruri care par a fi miracole."
    În zorii Creştinismului, în plină expansiune a Imperiului Roman, o lume încă plină de magia vechilor credinţe: acesta este decorul în care cititorul va beneficia de o experienţă de neuitat. Istorie, magie, credinţe şi dragoste se vor împleti pentru a desăvârşi o carte-operă de artă. O poveste de dragoste între o preoteasă britanică, Eilan, şi un reprezentant al Noii Ordini, Gaius, va străbate întreaga scenă a intrigilor politice, a manevrelor şi a bătăliilor, aducând acea sensibilitate benefică unei cărţi fantasy reuşite. Poate relativ feministă pe alocuri, "Sanctuarul" va reprezenta alternativa cărţilor eroice, unde femeile ocupă un loc mult mai important şi unde se trece peste stereotipul dominaţiei masculine.
    Pagini frumos scrise ce se transformă, în mintea cititorului, în imagini deosebite, un subiect extrem de captivant şi o lume plină de legende, spiritualitate şi magie, reprezintă argumente solide pentru alegerea acestei cărţi. Şi chiar dacă aparţine unei serii, cititorul va constata cu plăcere că atât "Sanctuarul", cât şi alte cărţi ale seriei "Avalon" se pot citi liniştit şi separat, lucru ce nu poate decât să sporească farmecul acestor scrieri.

<<
  • Puterea  (seria Cercul Secret 3) de L. J. Smith  -Carti bune de citit
  • Fascinaţie de Melissa Marr  - Recenzii carti bune