Suferinta

Hande Altayli
2013
Suferinta de Hande Altayli  -Carti bune de citit

"Când eşti copil, lumea ţi se pare un teren de joacă nesfârşit şi e a ta. E necunoscută, interesantă şi e a ta aşa cum o visezi tu. Nu ştii viitorul, dar crezi că-l poţi modela după bunul-plac al inimii. Totul, dar absolut totul, este posibil. Tot ce este frumos pe lumea asta e posibil.(...)
    Când îmbătrâneşti, ai mai puţine opţiuni. Te uiţi în jurul tău ştiind că nu le vei putea avea pe toate şi spui "asta este". Nu mai eşti în stare să te identifici cu personajele dintr-o carte. Treci pe sub panoul invizibil pe care scrie: "Bine aţi venit în epoca fericirii limitate! Bine aţi venit în lumea faptelor reale!" Înveţi să te mulţumeşti cu puţin; oare acesta este singurul lucru pe care trebuie să-l înveţi?
    De fapt, viaţa ia sfârşit în tinereţe. Toată povestea cu a doua primăvară a vieţii nu este decât o mare vrăjeală. De data asta, lumea a pus stăpânire pe tine, iar tu trebuie să te resemnezi."
    Pentru Asli, Sevil, Devrim şi Burcu moartea unui prieten, Cenk, fost iubit al lui Asli, declanşează ocazia de a-şi analiza propriile vieţi, ocazia de a realiza că anii de copilărie, oricât de mult încerci să te agăţi de ei, inevitabil se vor îndepărta, şi atunci, din păcate, va trebui să înfrunţi viaţa. Dacă până acum Asli se complăcuse în viaţa ei de zi cu zi, odată cu pierderea lui Cenk, va primi lovitură după lovitură, situaţie care îi va aduce pentru prima oară claritatea autoanalizei.
    Grupul de prieteni va reprezenta nucleul de dezbatere a întâmplărilor, personajele dezvăluindu-şi în faţa cititorului imperfecţiunile şi autenticitatea, lucru care transformă totul într-o experienţă aproape reală. Viaţa în derivă a lui Asli, aventurile lui Devrim, compromisurile lui Burcu şi sensibilitatea - instabilitatea lui Sevil, vor crea tiparele în care se vor putea regăsi mare parte din noi.
    Şi totuşi, cu tot pesimismul adultului ce-şi vede spulberate visele de mărire din copilărie, discursul autoarei este străbătut de acel filon de speranţă care caracterizează şi înalţă spiritul uman, speranţă care ne dă "brânci" de fiecare dată când ne simţim înfrânţi, speranţă care ne determină să punem punct şi să o luăm de la capăt atunci când este nevoie.
    "Lui Asli începură să-i curgă lacrimile pe obraji. Viaţa era un chin neîncetat. Toată durerea, toată nedreptatea. Ideea că oamenii erau nişte creaturi nobile era o prostie pură. Oamenii erau fiinţele cele mai nefericite şi mai demne de milă de pe pământ. Dacă am fi avut doar o picătură, o fărâmiţă de noroc, ne-am fi născut în lume în trupul unui leu, al unui rinocer sau al unui măgar. N-ar fi trebuit să învăţăm să trăim în fiecare zi, într-o lume în care adevărul de azi este mâine o minciună."

<<
  • Micutele mincinoase (seria Micutele mincinoase vol. 1) de Sara Shepard  -Carti bune de citit
  • O taina din trecut de Barbara Delinsky  -Carti bune de citit