Pana de dinozaur

Sissel-Jo Gazan
2013
Petru Iamandi
Pana de dinozaur de Sissel-Jo Gazan  -Carti bune de citit

"Anna înţelegea prea bine de ce noul concept despre evoluţie părea incredibil. Secole întregi, aproape toată lumea crezuse că Dumnezeu însuşi crease fiecare animal şi fiecare plantă, că şoarecele şi pisica, fagul şi arţarul erau la fel de înrudiţi precum deşertul şi înaltul cerului sau soarele şi roua din iarbă. Totul era lucrarea Domnului, drept care nici o vietate nu putea evolua spre altă vietate, animalele şi plantele nu puteau dispărea decât cu voia Lui.(...) Teoria evoluţiei respingea total doctrina potrivit căreia Pământul şi toate organismele lui au fost create de o singură divinitate - o uriaşă provocare: cum să accepte oamenii, pe nepusă masă, că evoluţia se desfăşoară singură, fără intervenţia Domnului, pur şi simplu?"
    O controversă ştiinţifică privind originea păsărilor, va reprezenta punctul de plecare al interesantei scrieri "Pana de dinozaur". Vei pătrunde în lumea cercetătorilor biologi, unul mai excentric decât celălalt, şi vei ajunge să te întrebi dacă cineva ar putea ucide doar fiindcă îi este ameninţată reputaţia ştiinţifică. Poveştii centrale, spre încântarea cititorului, autoarea îi va adăuga poveştile personajelor principale astfel încât, de multe ori, te vei cufunda în trecutul tumultuos al Annei Bella Nor, sau Soren Marhauge, pentru ca mai târziu să revii în miezul evenimentelor. Măiestria lui Sissel-jo Gazan de a analiza personajele prin prisma poveştilor de viaţă, este incontestabilă, realizând o carte ce este mai mult decât un thriller de excepţie. O frântură de viaţă, personaje puternice prinse într-o situaţie incomodă, bănuiala ce apasă asupra multora şi deznodământul interesant, fac din "Pana de dinozaur" o alegere cum nu se poate mai inspirată.

<<
  • Violetele sint albastre de James Patterson  -Carti bune de citit
  • Cantecul lui Solomon de Toni Morrison  -Carti bune de citit