Triumful lui Seth (seria Furtuni pe Nil 3)

Gerald Messadie
2009
Mihaela Stan
Triumful lui Seth (seria Furtuni pe Nil 3) de Gerald Messadie  -Carti bune de citit

Continuarea celor două volume anterioare din seria "Furtuni pe Nil", "Triumful lui Seth" începe cu domnia bătrânului Ay, care împarte conducerea cu regina Ankhensepamon. Dar puterea vine nu numai cu fast şi bogăţie, ci şi cu o mulţime de responsabilităţi, precum şi cu ură din partea celor ce vor să "guste" ei din plăcerea de a domni. Astfel că Ay va cunoaşte tot stresul ce survine odată cu încoronarea, iar tânăra regină ajunge să treacă peste animozităţile dintre ei pentru a se alia împotriva duşmanului comun, Horemheb, şi pentru a apăra astfel dinastia, conştientă fiind de statutul de "vite de sacrificiu" al celor de viţă regală.
    Mai matură decât în volumele anterioare, lucru firesc de altfel, pentru că seria păstrează cronologia, Ankhensepamon va fi vedeta de necontestat a acestui volum, iar toate acţiunile pe care le întreprinde în decursul firului narativ nu fac decât să întărească imaginea ei de  adevărată regină.
    Stilul fascinant al autorului se va păstra şi în această carte, iar descrierile "feliilor de viaţă" egiptene te fac să regreţi că seria a ajuns la final. Acest ultim volum punctează parcă mai mult pe fatalitate şi pe intervenţia zeilor, acordă o mai mare atenţie lumii interioare a personajelor principale şi te ajută să înţelegi mai bine statutul nefericiţilor conducători ai Egiptului Antic.
    Dincolo de fascinanta, strălucitoarea, intriganta şi uneori cruda lume descrisă cu atâta măiestrie vei rămâne pe veci vrăjit, visând la gloria şi decăderea marilor oameni care au păşit odată pe acest pământ. Invitaţia mea nu este la lectură...Este mai degrabă o invitaţie de a intra într-o lume scoasă parcă din imaginaţia noastră şi din cărţile de istorie, o invitaţie de a cunoaşte frământările, spaimele, pasiunile unor faraoni, care au fost, în definitiv, şi ei oameni.

Ochiul lui Nefertiti (seria Furtuni pe Nil 1) de Gerald Messadie  -Carti bune de citit
Mastile lui Tutankhamon (seria Furtuni pe Nil 2) de Gerald Messadie  -Carti bune de citit

<<