Vremea Ingerului (seria Cantecele Serafimului 1)

Anne Rice
2011
Iulia Arsintescu
Vremea Ingerului (seria Cantecele Serafimului 1) de Anne Rice  -Carti bune de citit

"Emoţiile noastre sunt diferite, dar simţim. Nu ne uităm niciodată cu ochii reci la viaţă sau la moarte. Nu interpreta greşit aparenta noastră seninătate. La urma urmei, noi trăim într-o lume condusă de încrederea perfectă în Creator, dar suntem cât se poate de conştienţi că fiinţele omeneşti nu trăiesc la fel şi le compătimim din suflet."
    N-aş putea spune la ce mă aşteptam când am început să citesc "Vremea Îngerului". Dar pot afirma că mi-a depăşit orice aşteptare. Este o carte extraordinară despre Bine şi Rău, definite ca două jumătăţi ale sufletului fiecărui muritor. Este o carte despre credinţă, despre pierderea ei şi, mai ales, despre faptul că oricine poate primi o a doua şansă dacă îşi recapătă această credinţă. Este vorba despre prezenţa îngerilor în jurul nostru, sau poate despre dorinţa noastră de a avea aceşti îngeri. Caracterizarea personajului Toby O' Dare este, cred eu, o caracterizare ce se mulează perfect, la un anumit nivel, pe sufletul fiecăruia dintre noi: "Răul din el m-a făcut să tremur, în măsura în care un înger poate tremura, dar binele strălucitor din el m-a atras întru totul." Aşa cum fiecare dintre noi are o activitate sau un hobby, ceva "din suflet", indiferent că este vorba despre banalul "shopping",cititul, filmele, etc., pentru Toby lucrul ce-l defineşte ca fiinţă este muzica: "Muzica (...) a devenit însăşi orchestrarea vieţii lui, a suferinţei lui, a propriei lui vinovăţii şi frici."
    Pătrundem într-o lume profund spiritualizată, iar această carte va reprezenta un imn al speranţei că iertarea poate fi obţinută prin regretul sincer al faptelor comise, dar, aş zice eu, şi prin conjunctura care a dus la comiterea lor, sau mai precis factorul declanşator: "Pentru că nimeni nu poate fi ucigaş în fiecare clipă a vieţii lui. Din când în când, mai răzbate câte o urmă de umanitate, câte un licăr de normalitate, indiferent cu ce te-ai ocupa."
    Ca încheiere, deşi ar fi multe de spus despre această carte, dar este mult mai savuros ca cititorul s-o descopere singur, pot afirma că Anne Rice este un autor care ştie să se exprime sublim, iar "Vremea Îngerului" este un volum ce poate da naştere unor dezbateri şi unor "furtuni" de idei ce ne vor schimba percepţia asupra lucrurilor, şi mai ales asupra relaţiei noastre cu Divinul. "Mă gândeam că frumuseţea supravieţuieşte pe pământ deşi spinii şi nefericirea încearcă mereu să o înghită."

Ora Vrajitoarelor (vol 1,2) - seria Cronicile Vrajitoarelor 1 de Anne Rice  -Carti bune de citit
Lasher - seria Cronicile Vrajitoarelor 2 de Anne Rice  -Carti bune de citit
Mumia de Anne Rice   -Carti bune de citit