O minte sclipitoare

Sylvia Nasar
2002
Monica Sabin
O minte sclipitoare de Sylvia Nasar  -Carti bune de citit

"Aşadar, un tânăr aparent atât de rupt de sentimentele persoanelor din jur, ca să nu mai vorbim de ale lui, a reuşit să-şi dea seama că miezul uman al motivaţiilor şi comportamentului este la fel de enigmatic ca însăşi matematica, acea lume a formelor platonice ideale, inventată de oameni aparent prin introspecţie pură (şi totuşi atât de legată de cele mai grosolane şi lumeşti aspecte ale naturii)."
    "O minte sclipitoare" este povestea adevărată a unui ... om, o poveste ce a beneficiat şi de o ecranizare de excepţie, distinsă cu un Oscar. De ce povestea lui Nash? Pentru că nu este vorba despre povestea oricui, John Nash fiind orice, numai un om obişnuit nu. Pentru că dincolo de mintea sa "sclipitoare, logică şi pătrunzătoare", dincolo de condiţia sa de geniu matematic şi laureat al Premiului Nobel pentru teoria jocurilor, teorie ce a revoluţionat economia, şi dincolo de excentricul său comportament, te afli în faţa unei existenţe sfâşiate, a unui om ce "căutase toată viaţa un sens, încercase să deţină controlul şi să fie recunoscut, în contextul unei lupte continue nu doar în societate, ci şi în impulsurile bătăioase ale sinelui paradoxal".
    Nash este om ce se zbate între realitate şi fantezia indusă de boala mentală, Sylvia Nasar facând o adevărată "anchetă" a cauzelor ce au dus la alterarea acestei minţi de excepţie, poate în încercarea de a dizolva prejudecăţile şi de a oferi o altă perspectivă. Cititorul va descoperi cu încântare reuşita comparaţie între Nash şi personajul lui Kafka din "Castelul", o altă "remarcabilă portretizare a conştiinţei schizofrenice".
    O carte minunată, biografia unui om incredibil, a unui adevărat luptător, cu atâ mai mult cu cât lupta se ducea în propria minte, o carte despre ce înseamnă adevărata familie, despre recunoaşterea meritelor şi despre fragilitatea minţii umane.

<<
  • Putere,politica si schimbare de Osho  -Carti bune de citit
  • Infometeaza egoul, hraneste sufletul de Connie Miller  -Carti bune de citit