Atractia (vol.1 seria Crossfire)

Sylvia Day
2013
Florenta Simion
Atractia (vol.1 seria Crossfire) de Sylvia Day  -Carti bune de citit

"În clipa când am ieşit afară, aromele şi sunetele Manhattanului m-au învăluit, invitându-mă să-l explorez. (...)
    Informaţiile senzoriale erau uluitoare - mirosul gazelor de eşapament, amestecat cu cel de mâncare dinspre rulotele vânzătorilor, strigătele negustorilor ambulanţi şi cântecele muzicanţilor de pe străzi, chipurile, stilurile şi accentele copleşitor de stranii, minunăţiile arhitecturale absolut uluitoare... (...)
    Adevăraţii newyorkezi traversau drept prin mijlocul acestei nebunii, iar iubirea lor pentru acest oraş era la fel de confortabilă şi de familiară ca pentru perechea preferată de pantofi. Nu se uitau cu o încântare romantică la aburul ce ieşea unduitor din gurile de aerisire din trotuare şi nici măcar nu clipeau atunci când pământul se zguduia sub picioarele lor, în timp ce metroul mugea din strafunduri; eu, în schimb, rânjeam ca o proastă şi-mi ridicam degetele de la picioare. New York era o iubire cât se poate de nouă pentru mine. Ochii îmi străluceau de încântare şi asta se vedea prea bine."
    Surprinzător, recenzia primului volum al seriei Crossfire, "Atracţia", s-a dovedit mai dificil de înfăptuit decât aş fi crezut. Entuziasmul şi "flama" ce-au înconjurat apariţia acestei serii au atras şi necesitatea de a descoperi ce se ascunde de fapt în spatele titlului. Mai întâi de toate, pentru cititorul care este pregătit să plonjeze în lectură, trebuie punctată izbitoarea asemănare cu seria "Cincizeci de umbre ale lui Grey", atât de izbitoare încât nu vei putea vedea acest lucru ca pe o coincidenţă. Dacă reuşeşti să treci totuşi peste această "hibă" şi nu o iei ca pe o ofensă adusă inteligenţei consumatorului de "romance" modern şi picant, lectura ar trebui să decurgă pozitiv şi lejer. N-aş vrea să mă lansez în paralele între cele două serii, aşa că voi încerca să abordez numai volumul de faţă, prefăcându-mă că nu seamană cu nimic din ce am citit deja...
    Nu cred că subiectul în sine este vedeta aici, ci mai degrabă modul în care autoarea va transmite emoţiile, întâmplările şi relaţia tumultuoasă dintre Eva Tramell şi magnatul Gideon Cross. Clasica poveste a dragostei la prima vedere, ce-i loveşte pe amândoi, transformându-i aproape într-o entitate simbiotică, este redată echilibrat, trăirile interioare alternând cu tensiuni şi antagonisme între personaje, totul punctat din belşug cu scene fierbinţi, menite să acopere "cerinţele" publicului modern. New York-ul, ca scenă a desfăşurării poveştii, devine el însuşi personaj, dragostea autoarei pentru metropolă răzbătând din fiecare descriere.
    Personal, nu am ce să-i reproşez autoarei. Am citit cartea cu plăcere şi chiar dacă, aparent, nu se întâmplă mare lucru, este interesant să urmăreşti evoluţia unei relaţii între două spirite "defecte". Minusul oricărui volum dintr-o serie este "va urma"-ul , nelăsându-ţi altă opţiune decât să cauţi frenetic următorul volum, pentru a-ţi satisface curiozitatea stârnită de prima parte a poveştii.

<<
  • O taina din trecut de Barbara Delinsky  -Carti bune de citit
  • Fortareata digitala de Dan Brown  -Carti bune de citit