Sabia Magică

Marcus Sedgwick
2009
Silviu Genescu
Sabia Magică de Marcus Sedgwick   - Recenzii carti bune

Acest volum, potrivit pentru cei mai tineri dintre noi, dar nu numai, reprezintă o lectură destul de uşoară, o carte gen "intermezzo" pentru orice alte activităţi, o poveste interesantă, cu uşoare accente horror. Acţiunea se petrece pe plaiuri transilvănene, iar atmosfera întregii cărţi este sumbră şi apăsătoare, frigul şi iarna în sine devenind sinonime ale ameninţării Răului. Nu se vrea o carte moralizatoare, sau vreo culegere de pilde, ci pur şi simplu o alternativă interesantă de a-ţi petrece timpul. Totuşi mi-a atras atenţia aplecarea extraordinară a autorului asupra studiului legendelor populare autohtone şi mi s-a parut extrem de interesant să citeşti balada "Mioriţa" trecută prin filtrul occidental. Pentru că ne-am complăcut în a exporta legendele vampireşti ca pe o marcă înregistrată românească, nu ne mai miră că, în opinia străinilor, în continuare pe plaiuri mioritice "pândim cu colţii pe-afară". Dar răzbate  un respect deosebit în ceea ce priveşte "Mioriţa", creaţie căreia iată că Marcus Sedgwick îi acordă un loc de excepţie, iar în cadrul poveştii noastre gotice această baladă capătă noi valenţe, fiind investită cu puterea magică a unei incantaţii ce poate birui Răul: "Ne învaţă să acceptăm moartea cât timp suntem în viaţă pentru a o înţelege, astfel încât atunci când în cele din urmă ne vine rândul, s-o primim fără teamă. În acest fel, putem trăi fără frică, crezând în noi înşine. (...) Moartea face parte din viaţă. Sunt inseparabile. Nu poţi avea una fără cealaltă. Cântecul ne spune că, dacă acceptăm o nuntă cu moartea, ne putem duce mulţumiţi la groapă. Neputinţa oamenilor de a înţelege asta îi face să fie pradă pentru Regina Umbrei." Această carte merită citită tocmai pentru a înţelege că, dincolo de părerile preconcepute ale unora, avem lucruri de care putem să fim mândri şi de care, în amărăciunea traiului de zi cu zi, poate că uităm. Frumoasă aducere aminte!

<<
  • Iuresul Sabiilor  -  seria Cantec de Gheata si Foc 3 de George R. R. Martin  -Carti bune de citit
  • Pretul Sangelui (Cartile Sangelui 1) de Tanya Huff  -Carti bune de citit