Tacerea

2007
Raluca Matis
Tacerea de Michael Baden si Linda Kenney  -Carti bune de citit

"Jake era uşurat. Corpul omenesc era pentru el o construcţie magnifică, iar cărămizile sale, oasele, îl fascinau întotdeauna. Era mai multă frumuseţe în trupul unui om decât în cea mai sublimă muzică. Uneori Jake simţea, aşa cum simţea şi acum, că oasele mute spuneau extrem de multe, cu simpla condiţie să le înţelegi limba (...) Ştia că aveau sarcina să restituie într-o anume măsură ceea ce scheletele pierduseră; era un lucru pe care viii îl datorau morţilor. Din moment ce aceşti oameni nu mai puteau vorbi în nume propriu, era datoria lor să vorbească pentru ei."
    Atunci când tăcerea morţii se aşterne inevitabil asupra corpului uman, rămâne ca altcineva să preia poveştile nespuse, misterele nedezlegate, chinurile nerăzbunate. Medicul patolog Jake Rosen, ca serviciu pentru un vechi prieten, se va vedea implicat într-o conspiraţie de proporţii mai mari decât părea la prima vedere. Împreună cu avocata Philomela Manfreda, va încerca să dezlege iţele complicatei afaceri şi să facă dreptate celor ce nu-şi mai pot face auzit glasul.
    Răsturnări de situaţie, urmăriri, muşamalizări guvernamentale, toate acestea vor seta ritmul alert al acţiunii, iar detaliile de medicină legală şi descrierea pas cu pas a unei autopsii, vor ridica nivelul adrenalinei cititorului la cote alarmante. Relaţia celor două personaje principale, gen "şoarecele şi pisica", va face de asemenea deliciul lecturii, dialogurile dintre aceştia fiind cu adevărat spumoase.
    "Tăcerea" este un thriller bine scris, prin prisma specialistului, ce beneficiază de luxul de amănunte necesar pentru a da autenticitate întregii poveşti, dar şi pentru a conduce cititorul spre o lume unde ai nevoie de nervi tari pentru a putea pătrunde.

<<
  • Taieturi de Malcom Bradbury  -Carti bune de citit
  • Lux (seria Lux 1) de Anna Godbersen  -Carti bune de citit