Dragostea e capcana diavolului

Hande Altayli
2010
Emilia Comanici
Dragostea e capcana diavolului de Hande Altayli  -Carti bune de citit

"Se gândea că adesea un fluviu nemilos desparte definitiv doi oameni îndrăgostiţi unul de celălalt. Un fluviu al fricii, al încurcăturilor sentimentale, al orgoliilor, al aşteptărilor, al îndolielii şi al neliniştii... şi ai o şansă, dar numai o singură şansă, de a ajunge la cel iubit care te aşteaptă pe celălalt mal al acestui şuvoi de apă învolburată şi tulbure: un pod mobil care devine vizibil doar atunci când ai încredere în dragostea lui.(...)
    Dar toate au un sfârşit pe lumea asta, iar viaţa nu e decât o succesiune de iluzii. Lucrurile din jur capătă un înţeles diferit în funcţie de locul unde le cauţi. Nu există bine sau rău. De îndată ce îţi schimbi atitudinea faţă de viaţă, se schimbă şi înţelesul tuturor lucrurilor: binele se transformă în rău, iar greşelile par să fie alegerile potrivite. (...) Cu toate acestea, obiectul la care priveşti rămâne acelaşi, doar percepţia ta despre el se schimbă."
    Deşi la prima vedere "Dragostea e capcana diavolului" pare un simplu roman de dragoste, în care o tânără se vede atrasă irezistibil într-o relaţie cu Omer, bărbat matur şi căsătorit, cartea îţi va supune atenţiei mai multe aspecte, surprinzându-te prin complexitatea ideilor şi trăirilor dezbătute, dar şi prin stilul literar fluent şi armonios.
    Asli trăieşte viaţa la intensitate maximă. Este imposibil să nu rezonezi cu personajul, mai ales că reprezintă simbolul curajului, care ne lipseşte de multe ori. Curajul de a cere totul de la viaţă, de a pretinde o relaţie bazată pe pasiune, sentiment şi nu pe un compromis călduţ. Indiferent de natura interzisă a legăturii lui Asli cu Omer, autoarea îţi va permite să schimbi perspectiva de a judeca lucrurile, oferindu-ţi şi o analiza a ceea ce reprezintă bine sau rău, aspecte opuse, ce se vor dovedi numai iluzii. Astfel relaţia celor doi nu-ţi va mai părea atât de nepotivită, iar prieteniile lui Asli vor căpăta, în faţa ochilor noştri, o cu totul altă semnificaţie.
    "Dragostea e capcana diavolului" te va convinge încă din debut de talentul autoarei, iar capacitatea acesteia de a încărca scrierea cu sentimente răscolitoare, ducându-ţi empatia la cote maxime, vor face din această carte o lectură emoţionantă şi copleşitoare, o lectură ce te va pune pe gânduri şi care îşi va pune amprenta, pentru o lungă perioadă de timp, asupra sufletului tău.

<<
  • Sovaire (Lupii din Mercy Falls 2) de Maggie Stiefvater  -Carti bune de citit
  • Intalnire in Alaska de Barbara Delinsky  -Carti bune de citit