Monstrii. Atat de aproape, atat de departe de noi

Stephane Audeguy
2008
Irinel Antoniu
Monstrii. Atat de aproape, atat de departe de noi de Stephane Audeguy  -Carti bune de citit

"Oricărui fizic monstruos îi corespunde o metafizică: monstrul, această fiinţă de neconceput, constituie, într-adevăr, o provocare pentru gândire. Monstrul trebuie înţeles, integrat într-un sistem filosofic sau religios, descifrat, depăşindu-se aceste fenomene care îi tulbură atat de mult pe oameni şi explicându-le existenţa."
    Acest nou volum din seria "Enciclopedica" îţi va supune atenţiei conceptul de "monstru-monstruos" trecându-l prin filtrul întregii istorii a umanităţii. De ce această alegere? Autorul constată că, pe lângă faptul că monstruosul a provocat întotdeauna reacţii ambivalente, fascinaţie versus oroare, şi excesive, în orice caz nelăsându-i niciodată indiferenţi pe oameni, întrebările legate de acest subiect sunt practic întrebări despre propria identitate.
    Dacă în antichitate monstrul joacă un rol fundamental în explicarea genezei şi a lumii aşa cum este ea, având o importantă încărcătură simbolică, monoteismul creştin îi va reduce aria în domeniul răului. În prezent orice monstru occidental este o apocalipsă, adică un avertisment din care trebuie trase învăţături. După ce va parcurge toate argumentele prezentate în carte, cititorul va înţelege că monstrul nu este contra naturii, ci doar contra a ceea ce numim noi natură.
    O carte de dimensiuni reduse, bogat ilustrată, "Monstrii. Atat de aproape, atat de departe de noi", îţi va capta cu siguranţă atenţia şi asta pentru că "de acum ştim că noi suntem la originea şi la sfârşitul oricărui monstru, că temerile noastre îi cheamă, că privirea noastră îi constituie, că societăţile noastre îi secretă ca pe un fel de ţapi ispăşitori."

<<
  • Inocenta, cunoastere si uimire de Osho  -Carti bune de citit
  • Cele dousprezece coloane ale succesului de Jim Rohn si Chris Widener  -Carti bune de citit